Jag kan

 

jag har gått för långt

kan inte sluta gå

hjärtat sitter utanpå

slår inte som det brukar slå

i ett ensamt rum

en sekund blir tusen år

för ljus att nå

så djupa sår

sjunker lite lägre för varje gång jag vänder om

men jag vände om ännu en gång

orden fastnar halvvägs jag vet inte hur jag bär mig åt

samma gamla visa men jag vet inte vad det är för låt

 

allting börjar om

jag kan börja om

jag behöver hela mig så jag kan ge dig hela mig

här allting börjar om

 

jag har gått så långt

nästan blivit van

historian upprepar sig och slutar alltid likadant

sidan som gått vidare har någon redan rivit av

så jag griper tag

i vita blad

 

om inte jag var feg

om inte du var den som hade rätt

hade väl vi aldrig kunde genomskådat allt som skett

samma gamla visa men jag vet inte vad det är för låt

förlåt att jag aldrig nånsin sagt förlåt

 

allting börjar om

jag kan börja om

jag behöver hela mig så jag kan ge dig hela mig

när allting börjar om

 

allting börjar om

jag kan börja om


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0